Našim hlavným cieľom je naučiť Vás kvalitne a správne jesť. To znamená – používať dostupné potraviny, pripravovať si jedlo zdravšie a orientovať sa v ponuke dostupných potravín v supermarketoch, predajniach a správne si vybrať jedlo v reštaurácii. Pomôžeme Vám zmeniť Vaše stravovacie návyky a celkový životný štýl. Strava hrá v našom živote významnú úlohu. To, ako sa stravujete priamo súvisí s Vašim zdravím a zdravím Vašej rodiny. Vy učíte svoje deti, aké stravovacie návyky budú mať a či budú v budúcnosti zdravé.

Program je určený jednotlivcom alebo skupinke nadšencov, ktorí chcú schudnúť alebo naopak pribrať a zmeniť svoje stravovacie návyky a zdravou stravou predchádzať zdravotným problémom. Ponúkame Vám spoluprácu s výživovým poradcom, ktorý vás bude krok za krokom sprevádzať na Vašej ceste pri redukcií svojej váhy a svoju hmotnosť si dlhodobo udržať. Sme s Vami po celú dobu zvykania si na zmeny. Chceme byť Vašim „sprievodcom“ na tejto ceste k inému, lepšiemu, zdravšiemu životu.

Sme Vám oporou, podporou, kontrolou.

Ponúkame výživové poradenstvo v oblastiach

navyky-esthe-beauty

Stravovanie

  • zmeníme stravovacie návyky a predstavíme nové potraviny
recepty-esthe-beauty

Príprava jedál

  • naučíme vás nové recepty a spôsob prípravy zdravých jedál
pohyb-esthe-beauty

Pohyb

  • odporučíme vám aktivity, ktorými dosiahnete vytúženú postavu
pitny-rezim-esthe-beauty-2

Pitný režim

  • navrhneme pitný režim na základe vašich fyzických dispozícií a aktivít

Kedy využiť spoluprácu s výživovým poradcom?

list
máte nadváhu a nedarí sa vám schudnúť alebo potrebujete zdravým spôsobom pribrať
list
potrebujete kouča, ktorý vás bude sprevádzať počas chudnutia
list
potrebujete Váš jedalníček optimalizovať a chcete doňho zaradiť nové potraviny
list
o diétach a výžive máte veľa informácií a potrebujete sa uistiť o ich správnosti

Obsah programu

  • konzultácie
    1. vstupná konzultácia kedy preberieme súčasné stravovacie návyky a stanovíme si cieľ
  • pohyb
    2. pozrieme sa na športové a pohybové aktivity v súčasnosti a minulosti
  • čas

    3. na základe vašej časovej dostupnosti naplánujeme priebeh celého program

  • zdravie
    4. prediskutujeme súvislosti s Vašim zdravotným stavom a genetické dispozície
  • úbytok váhy
    5. analýza tela prístrojom InBody, vďaka ktorému budeme sledovať úbytok tukov vo Vašom tele
  • plán
    6. odporučíme optimalizáciu zmien

Po všetkých krokoch vám poskytneme príklady receptov, informácie pre zdravé stravovanie a správne stravovacie návyky, vhodnejšie technologické postupy úpravy pokrmov, odporučenia výživových doplnkov a pohybových aktivít, výpočet tepovej frekvencie pre pohybové aktivity.

Sme spolu v kontakte do doby, kým neschudnete a neskôr, aby ste si svoju novú hmotnosť udržali. Spoločne zabránime návratu k pôvodným stravovacím návykom a teda vyhneme sa jo-jo efektu.

Pitný režim predstavuje systém, ktorým udržiavame dostatočné množstvo tekutín v organizme. Športovci dobre vedia, že vyrovnaná bilancia tekutín je pre ich výkon dôležitá. Strata vody v tele znižuje výkonnosť, vytrvalosť, koncentráciu, pocit pohody, zvyšuje únavu. Prísun tekutín do tela má byť počas dňa rozložený rovnomerne. Dospelý človek potrebuje prijať za deň 2 – 3 l tekutín, pri zvýšenej fyzickej záťaži a v teple i viac.

Pite počas dňa pravidelne. Nečakajte na pocit smädu. Vtedy je už neskoro. Je to signál, že v tele chýbajú tekutiny. Ráno treba začať deň pohárom vody a ideálne je deň pohárom vody aj skončiť. Najvhodnejšia je čistá voda a stolové vody, ideálne nesýtené, nesladené.

pitny-rezim-esthe-beauty-4-copy

Prečo dodržiavať pitný režim?

  • lístok
    voda tvorí 50 – 70 % celkovej hmotnosti tela
  • lístok
    väčšie zmeny objemu telových tekutín vedú k poruchám funkcií buniek a teda našich orgánov a celého organizmu
  • lístok
    voda významne ovplyvňuje metabolizmus. Je nosičom minerálov, vitamínov rozpustných vo vode, stopových prvkov
  • lístok
    voda je v našej krvi, ktorá je dôležitá na transport kyslíka
  • lístok
    dôležitá je pri vylučovaní škodlivín z tela obličkami
  • lístok
    zohráva významnú úlohu pri termoregulačných procesoch

Koľko vody denne vypiť?

Pomocou nasledovného príkladu si môžete vypočítať váš ideálny denný príjem vody:

Váha (kg) / 10 x 3 = počet decilitrov, ktoré by ste mali počas dňa vypiť.

Napr. človek, ktorý váži 70kg by mal vypiť 2,1 litrov vody.

(70 / 10 x 3 = 2,1)

Ľudia uprednostňujú telesnú nečinnosť a vyhýbajú sa telesnej aktivite. Takýto spôsob života predstavuje hlavnú hrozbu pre ich zdravie. Nedostatok pohybu podstatne zvyšuje riziko vzniku ochorení srdca, ale aj niektorých druhov rakoviny, osteoporózy, cukrovky, hypertenzie a psychických porúch. Nesprávne vedený pohyb môže viesť k trvalým telesným deformáciám a následným bolestiam chrbta. Tie postihujú až 80 % našej populácie. Na druhej strane pravidelné cvičenie je najúčinnejším prostriedkom prevencie a liečby celého radu telesných ochorení, ale aj duševných porúch.

pohyb-esthe-beauty1

Tipy na zvýšenie pohybu

1. Ak je to možné, choďte po práci pešo domov (nie MHD, alebo autom).
2. Choďte pešo do obchodu.
3. Nepoužívajte výťah, choďte pešo do schodov.
4. Ak telefonujete, stojte.
5. Nepoužívajte diaľkové ovládače.
6. Počas televíznej reklamy sa postavte a niečo robte.
7. Pri sledovaní televízie cvičte.

Pravidelné cvičenie

  • lístok
    znižuje cholesterol
  • lístok
    zlepšuje metabolizmus cukrov, čím zníži riziko obezity
  • lístok
    zlepší zdravie a odolnosť voči chorobám
  • lístok
    zlepší činnosť srdca a cievneho systému, predovšetkým zníži krvný tlak a tep
  • lístok
    zmierni niektoré problémy, napríklad bolesti chrbta, zlepší držanie tela
  • lístok
    zmierňuje prejavy astmy (zlepší sa dýchanie)
  • lístok
    zrýchli metabolizmus, takže môžete zjesť o niečo viac a nepriberiete – alebo nezjesť viac a schudnúť

Druh rekreačného športu a výdaj energie

Druh športuVáha 60 kgVáha 70 kgVáha 80 kg
Chôdza po rovine 5 km/h249 kcal289 kcal333 kcal
Chôdza po horách421 kcal490 kcal562 kcal
Plávanie (ľahké)325 kcal380 kcal435 kcal
Zjazdové lyžovanie (ľahké)301 kcal352 kcal402 kcal
Aerobný tanec (stredná obtiažosť)421 kcal490 kcal562 kcal

Domáce aktivity a výdaj energie

Druh aktivityVáha 60 kgVáha 70 kgVáha 80 kg
Bežné upratovanie151 kcal175 kcal201 kcal
Veľké upratovanie240 kcal280 kcal321 kcal
Práce na záhrade253 kcal301 kcal344 kcal
Spánok61 kcal71 kcal81 kcal
Práca na PC105 kcal121 kcal138 kcal

Cenník služieb

plán
Vstupná konzultácia

do 60 minút

30 €

rozhovor
Priebežná konzultácia

60 minút 30 €

30 minút 15 €

obchod
Konzultácia v obchode

do 60 minút

45 €

*Každá ďalšia hodina naviac 20 €.

jedlo
Vypracovanie jedálnička

na 7 dní

60 €

Chcete sa poradiť? Kontaktujte nás.